SATIŞ SÖZLEŞMESİ

 

SATICIYA İLİŞKİN BİLGİLER (Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır.)

Ünvanı:  Point Metal Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Adresi:   Zafer Mahallesi İmalat 8.Sokak No24 Çorlu/TEKİRDAĞ

Telefon-1: 0282 673 71 06
Telefon-2: 0282 673 71 07

Eposta:  info@pointmetal.com.tr

 

ALICIYA İLİŞKİN BİLGİLER (Bundan sonra ALICI olarak anılacaktır.)

Adı/Soyadı/ünvanı

 

Adresi:

Telefon:

Fax:

Eposta:

 

KONU

İşbu konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait Telefon-1: 0282 673 71 06 numaralı hat üzerinden ya da www.pointmetal.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı, aşağıda nitelik ve satış fiyatları belirtilen ürün ya da ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

 

SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN

İşbu kısımda sözleşme konusu ürün ya da ürünlerin cinsi, miktarı, boyu, temel özellikleri, birim fiyatı, satış bedeli ve kargo ücreti gibi bilgiler açıklanmaktadır.

 

 

 

5.ÖDEME ŞEKLİ

 

 

 

Bankanız kampanyalar düzenleyerek sizin seçtiğiniz taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunabilir. Bu tür kampanyalar bankanızın inisiyatifindedir ve şirketimizin bilgisi dâhilinde olması durumunda sayfalarımızda kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir.

 

Havale/EFT ile ödemesini yapacağınız siparişlerde 3 iş günü içinde ödemesini yapmadığınız siparişiniz sistem tarafından iptal edilecektir. Bu durumda ortaya çıkacak sorumluluklar müşteriye aittir. Havale/EFT işlemini gerçekleştirirken sipariş numaranızı açıklama kısmına yazmanız gerekmektedir. Havale/EFT işlemini gerçekleştirdikten sonra işleme ait dekont örneğini info@pointmetal.com.tr e-posta adresine sipariş numarası ile birlikte iletiniz veya üye bölümünden “Havale Bildirimi” kısmından bildiriniz. Hesaba para geçişi bankamız tarafından onaylanmadığı müddetçe siparişiniz işleme alınmayacaktır. Bankaların kapalı olduğu tatil dönemlerinde(haftasonu, mesai saatleri dışı, resmi tatiller vs.) yapmış olduğunuz ödemeye ilişkin siparişin işleme alınması tatil sonrası ilk iş günü havale/EFT SATICI’nın banka hesabına geçtiği zaman yapılacaktır.

 

Vadeli satışların sadece bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili yükümlerin Banka ve ALICI arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

SEVKİYAT

Kargo ve teslimat masrafları ALICI’ya aittir. Ürün bedeline dahil değildir. SATICI, web sitesinde, ilan ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafı SATICI’ya aittir. Teslimat, ürün ağırlığına, miktarına, boyutlarına bağlı olarak anlaşmalı kargo şirketleri veya nakliyat firmalarıyla ALICI’nın yukarıda belirtilen ‘Ürün Teslimat Adresi‘ne teslim edilecektir.

 

Mal / hizmetin teslimi ALICI’nın talep ettiği adreste kendisine yapılır. Kendisinden başka birine ve de kendi adresinden başka bir adrese teslimat yapılmasını isterse, bu talebi doğrultusunda teslimat yapılır.Bu tür talepler SATICI’nın onay vermesi halinde yapılacak olup ALICI, SATICI’nın onay vermediği adres ve teslim alacak kişi değişikliklerinin yapılamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Sözleşme konusu ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Teslim anında ALICI’nın adresinde bulunmaması durumunda dahi Firmamız edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI’nın ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürünün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun Firmamıza geri iade edilmesinden dolayı da oluşan giderler de ALICI’ya aittir.

Sipariş konusu mal/hizmetin teslimatı için mesafeli satış sözleşmesinin imzalı bir nüshasının SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilirse, SATICI mal / hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

 

ALICI’nın siparişinde birden fazla ürün bulunduğu durumlarda SATICI tarafından gönderimler parçalı olarak yapılabilmektedir. ALICI Ürün’ün kargo görevlisi tarafından teslimi sırasında Ürün sayısı ile SATICI tarafından düzenlenen faturada belirtilen ürün sayısının aynı olduğunu kontrol etmekle yükümlüdür. Parçalı her gönderim için SATICI tarafından ayrı fatura düzenlenmektedir. Faturada belirtilen adette ve miktarda ürünler pakette bulunmadığı ya da eksik bulunduğu takdirde ALICI kargo görevlisinden tutanak tutması istemekle yükümlüdür. Aksi halde faturada yer alan adette Ürünlerin SATICI tarafından ALICI’ya tam ve eksiksiz teslim edildiği ve ALICI tarafından Ürünlerin tam ve eksiksiz teslim alındığı kabul edilecektir.

 

Tüketici teslim almadan önce ürünlerin muayenesini yapmalı, ayıplı ve hasarlı malı kargo firması yetkilisinden teslim almamalıdır. ALICI kargodan teslim alınan ürünün sağlam ve hasarsız olduğunu kabul eder.

 

7.GENEL HÜKÜMLER

 

7.1. ALICI, 0 (850) 305 37 44 numaralı hattı arayarak (arama normal tarifeden ücretlendirilir) ya da www.pointmetal.com.tr internet sitesinde Sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, tüm vergiler dahil satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ve bunun masraflarının ALICI tarafından karşılanacağına, teslimatın gerçekleştirileceği süreye ve SATICI’nın tam ticari ünvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine ilişkin ön bilgileri okuyup doğru ve eksiksiz bilgi sahibi olduğunu ve telefon/internet ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. www.pointmetal.com.tr İnternet Sitesinde yer alan ön bilgilendirme formu ve satışa ilişkin fatura işbu Sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.

 

7.2. SATICI tarafından daha önce imzalanmış bulunan iş bu iki nüsha Sözleşme ALICI tarafından ………… tarihinde imzalanarak kabul edilmiş ve bir nüshası alıcının mail adresine mail gönderilecektir.

 

7.3. İşbu formda yer alan ürün ya da hizmete ilişkin olarak ALICI’ ya sunulan tüm bilgiler ve vaatler ürün bilgilerine ilişkin değişikliklerin yapılması ve yayınlanmasına kadar geçerli olup bugünden sonra SATICI tarafından işbu formda verilen bilgi ve vaatlerle bağlı kalınmadığı ihtar olunur. İşbu belgeyle Ön bilgilendirme ya da satış sözleşmesine konu mal ve hizmete ilişkin fiyat taahhütlerinin geçerlilik süresi siparişin verildiği andan itibaren 30 dakika ile sınırlıdır.

 

7.4. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun teslim edilmesinden sorumludur.

 

7.5. SATICI, haklı bir nedenle sözleşme konusu mal veya hizmetin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması halinde ALICI’ yı bilgilendirip, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.

 

7.6. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde (stokta bulunmaması, tedarikçi firmadan ürünün hiçbir şekilde tedarik edilememesi durumu) sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirerek siparişi iptal edebilir.

 

7.7. SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 10 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’ nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının mümkün olamayacağını kabul eder. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılması sürecinin SATICI ile ilgisi olmadığını şimdiden kabul etmektedir.

 

7.8. Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI’nın kendisine veya teslim edilmesini istediği kurum veya kişilere teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI’ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI’ya aittir.

 

7.9. Siparişe ilişkin verilen belge ve bilgilerin eksik, sahte ve/veya yanlış olduğunun saptanması veya siparişin kötü niyetle veya haksız kazanç elde etmek amacıyla yapılmış olduğuna dair şüphenin varlığı ya da tespiti halinde, herhangi bir zamanda, ALICI’yı bilgilendirmek koşuluyla sipariş başvurusunu, gerekli incelemelerin yapılmasını teminen durdurma ve/veya iptal etme hakkını saklı tutar. İptal halinde, ödeme için iade süreci yine ALICI’ya bildirilmek kaydıyla yapılabilir.

 

7.10 ALICI, SATICI’nın sağladığı ürünlerin ölçü ve ağırlıklarının teorik veriler* olduğunu kabul eder. ALICI, SATICI’nın ürünün gerçek verilerini esas alacağını ve faturayı gerçek veriler üzerinden hazırlayacağını kabul eder. ALICI, sipariş verdiği ürünün teorik verileri* ile gerçek verilerinin* arasında oluşabilecek farklılıklardan ötürü ortaya çıkan fiyat/ağırlık farklılıklarının bilincinde olduğunu ve ödeme iadesi veya ek ödeme talebinin olabileceğini kabul eder. SATICI, sipariş edilen ürünün teorik verileri* ile gerçek verileri* arasındaki farklılıklardan ötürü ortaya çıkan ağırlık/fiyat farklılıklarını fatura kesilmeden önce ALICI’ya bildirecektir. ALICI’nın onayı dahilinde, ödeme yöntemi aynı kalmak suretiyle aradaki fark ALICI’dan tahsil edilecektir veya ALICI’ya iade edilecektir.

7.10.1 ALICI, özel kesim ve özel sipariş ürünlerde gerçek verilerin ürün hazırlandıktan sonra ortaya çıkacağını kabul eder. sipariş verdiği ürünün teorik verileri* ile gerçek verilerinin* arasında oluşabilecek farklılıklardan ötürü ortaya çıkan fiyat/ağırlık farklılıklarının bilincinde olduğunu ve ödeme iadesi veya ek ödeme talebini yerine getireceğini ve hazırlanmış özel kesim, özel sipariş ürünleri iptal edemeyeceğini kabul ve taahhüt eder.

 

 

 

*Teorik veri: Ürünün teorik bilgileri (alaşım yoğunluğu ve ölçüler) esas alınarak hazırlanan veri bütünüdür.

 

*Gerçek veri: SATICI tarafından malzeme tedarik edildikten sonra hassas ölçüm aletleri ile ölçüldükten ve tartıldıktan sonra hazırlanan veri bütünüdür.

7.11 ALICI’nın SATICI’nın beyan ettiği adresten ürünü teslim alması, kargo firmasını kendi yönlendirmesi gibi durumların e-ticaret kapsamından çıktığını, mesafeli satış sözleşmesinin geçerli olmadığını, ürün SATICI’nın beyan ettiği teslim noktasından çıktığı anda tüm sorumluluğun ALICI’ya ait olduğunu ALICI kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

MAL/HİZMETİN TESLİM ZAMANI

8.1 Teslimat, stokun müsahit olması ve mal bedelinin SATICI’nın hesabına geçmesinden sonra mümkün olan en kısa sürede yapılır. SATICI, malı/hizmeti siparişinden itibaren 30 (Otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkini saklı tutar. Doğal afetler, hava muhalefeti vs. gibi mücbir sebeplerle gecikmeler olabilir.

 

GEÇERLİLİK SÜRESİ

9.1 Listelenen ve siteden ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerliliğini korur. Ancak hatayla yanlış yazılan, tedarikçinin geç bildirmesi ile güncellenmemiş olan fiyat farklılıklarında SATICI’nın müşteriye bildireceği güncel fiyat geçerli kabul edilecektir. Hata durumlarında mal/hizmet bedelinden fazla çekim yapılmışsa farkı iade edilir. Mal/hizmetin gerçek fiyatı ilan edilenden farklı ise ALICI’ya gerçek fiyat bildirilir. Müşterinin talebi doğrultusunda gerçek fiyat üzerinden satış gerçekleştirilir ya da satış iptal edilir.

 

9.1.1 Beşeri / teknik hatalar nedeniyle yanlış fiyatla girilen siparişler yapılacak bilgilendirme sonrasında, iptal edilecektir.

 

CAYMA HAKKI

10.1 Tüketici, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 gün içinde malı reddederek cayma hakkına sahiptir. Tüketicinin cayma bildiriminin SATICI’ya ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde SATICI, ürünü geri almakla yükümlüdür. (bkz Mesafeli Sözleşmeler Hakkında Yönetmelik madde 9/2).

10.2 Ürünün SATICI’ya ulaşmasından sonraki 10 gün içinde ürün incelenir ve herhangi bir hasar, kusur, işlem veya zarar görülmezse ürün bedeli ALICI’ ya ödeme şekline uygun olarak iade edilir. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli ALICI ve Tüketici tarafından karşılanır.

 

10.3 Tüketicinin korunması hakkındaki kanun’a göre “Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişi”yi ifade eder. Kanunen cayma hakkı tüketiciye tanınmış bir hak olup, ticari veya mesleki amaçlı kurulu bireysel ve kurumsal şirketler, tüzel kişiler Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’a göre tüketici vasfında olmayacağından bu haktan yararlanmaları mümkün değildir.

 

10.4 Cayma hakkının kullanılması için 7 günlük süre içinde SATICI’ya faks veya eposta ile bildirimde bulunulması ve ürünün kullanılmamış, zarar görmemiş ve satışa uygun olması şarttır. Telefon yolu ile cayma bildirimi yapılması mümkün değildir.

Bu hakkın kullanılması halinde;

10.4.1 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise) iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen siparişlerde İADE FATURASI kesilmediği takdirde iade işlemi gerçekleştirilmeyecektir.Kurumsal ALICI, iade faturası kesmeden önce ve ürünü SATICI’ya göndermeden önce iade faturasını SATICI’ya mail yoluyla ibra etmesii gerektiğini kabul eder.

10.4.2 7 günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. İade edilecek ürünlerin SATICI’ya ulaşmasını takip eden 10 gün içinde ürün bedeli ALICI’ya iade edilir.

Ürün SATICI’ya iade edilirken, ürünün teslimi sırasında ALICI’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da (muhasebe kayıtlarımızda tutarlılığı sağlamak amacıyla) iade edilmesi gerekmekte olup faturanın ürünle birlikte ya da en geç ürünün gönderilmesinden itibaren 5 gün içerisinde SATICI’ya gönderilmemesi durumunda iade işlemi gerçekleştirilmeyecek, ürün aynı şekilde karşı ödemeli olarak ALICI’ya geri gönderilecektir.

 

Cayma hakkı kullanımı çerçevesinde yapılacak bildirimler için info@pointmetal.com.tr adresine eposta gönderilmelidir. Yazmış olduğunuz bildirim mailine sipariş numaranızı mutlaka yazınız. Sipariş numarasını belirtmediğiniz/yazmadığınız bildirimler geçersiz sayılacaktır.

 

ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkansızlaşırsa ALICI kusur oranında SATICI’nın zararını tazmin etmekle yükümlüdür. Ödemeler kredi kartı, EFT veya havale yöntemlerinden birisi kullanılarak yapılabilir.

 

SATICI cayma bildiriminin ön bilgilendirme ve sözleşme niteliğindeki işbu metinde kararlaştırılan usuller ile yapılması halinde cayma hakkı kullanımı için gerekli işlemleri yapmayı taahhüt eder.

 

CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI MAL/HİZMETLER

 

 

Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

 

Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen mallara ilişkin sözleşmeler.

 

www.pointmetal.com.tr internet sitesinde ‘Özel Kesim’ ve ‘Özel Ebat’ adı altında sunulan, ALICI’nın özel talebi ve onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünlerdir. Bu ürünlerde cayma hakkının kullanılması ve ürün iadesi mümkün değildir.

ALICI’nın SATICI’nın beyan ettiği adresten ürünü teslim alması, kargo firmasını kendi yönlendirmesi gibi durumların e-ticaret kapsamından çıktığını, mesafeli satış sözleşmesinin geçerli olmadığını, ürün SATICI’nın beyan ettiği teslim noktasından çıktığı anda tüm sorumluluğun ALICI’ya ait olduğunu ALICI kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu tür durumlarda cayma hakkının SATICI’nın inisiyatifinde olduğunu ALICI kabul beyan ve taahhüt eder.

 

İTİRAZ VE YARGI YOLU

Tüketici; şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, ALICI, her türlü talep ve şikâyetlerini SATICI’nın 1.maddede belirtilen iletişim adreslerine yapabilir.

Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda:

büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 6 bin 920 Türk Lirası’nın altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri görevli olacaktır.

Büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 6 bin 920 Türk Lirası ile 10 bin 390 Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri görevli olacaktır.

Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde ve bağlı ilçelerde değeri 10 bin 390 Türk Lirası’nın altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri görevli olacak.” Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine değil, tüketici mahkemelerine başvuru yapılır.

ALICI; 6502 S. K., TBK, TTK, TMK 4822 S. K. ile değişik 4077 S.K.’un M. 9/A, f.2 ve Mes. Söz. Yön. 5. ve 6. maddeleri gereğince Ön Bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, taahhüt ve beyan eder.

 

ALICININ TEMERRÜDÜ

ALICI’nın temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder. ALICI’nın temerrüdünün SATICI’nın kusurundan kaynaklandığı hallerde ALICI herhangi bir zarar ve ziyan talebini karşılamak mecburiyetinde olmayacaktır.

 

Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşme niteliğindeki metnin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.

 

ÖNEMLİ NOT

 

Kargo tutanağını imzalamadan önce ürününüzün kutusunu kargo görevlisiyle açarak faturada yer alan ürün/ürünlerin cins, miktar ve adet doğruluğunu, ürünlerde herhangi bir hasar ya da sorun olup olmadığını kontrol ediniz. Herhangi bir nedenle hasar veya eksiklik var ise teslimatla ilgili hiçbir belgeyi imzalamadan kargo yetkilisine tutanak tutulması için kutunuzu iade ediniz. Kutusu hasarlı veya içeriği eksik olan ürünlerin teslim alınması durumunda tüm sorumluluk müşterimize ait olup Point Metal Sanayi ve Ticaret A.Ş sorumlu değildir.

 

Bu durumu en kısa zamanda info@pointmetal.com.tr adresine yazılı olarak veya 0282 673 71 06 ve 0282 673 71 07 nolu telefonumuza bildiriniz.